Harmonogram dnia ślubu – czym jest i czy jest ważny?

Harmonogram dnia ślubu – czy jest mi potrzebny?

Dzień, w którym się pobieracie to jeden z takich, kiedy jesteście w wiecznym niedoczasie, czas stale ucieka choćbyście robili nie wiadomo co. Emocje i natłok wydarzeń przyczyniają się do tego, że młoda para ma przed sobą bezsenne noce i zastanawia się, czy wersja wydarzeń zaplanowana przez nich pokryje się z tą, którą przygotował dla nich los. Nie ma chyba jednoznacznie najlepszej metody, która pozwoliłaby uchronić się przed tym stresem, jednakże są pewne kroki, których podjęcie pozwoli na zredukowanie zabójczych emocji.

By zredukować stres, koniecznie przygotujcie harmonogram dnia ślubu. W takim „dokumencie” powinny znaleźć się wylistowane zadania, czynności i wydarzenia, które będą dla was ważne. Plan tego rodzaju może uchronić was przed pominięciem istotnych kwestii, pomoże wprowadzić ład i porządek w przebiegu przygotowań do uroczystości.

Podwykonawcy również będą szczęśliwi otrzymując przygotowany harmonogram, ponieważ będą mogli dzięki temu lepiej zaplanować swoją pracę.

Główne pozycje, które muszą znaleźć się w harmonogramie:

Dekoracje miejsca, w którym odbędzie się wesele – Montaż dekoracji sali weselnej może zając różną ilość czasu, w zależności od tego, jak bardzo zaawansowane i finezyjne mają one być. Jeśli postawiliście na samodzielną dekorację sali – pamiętajcie o czasochłonności tego rozwiązania, przeznaczcie na nie odpowiednio więcej czasu. Manager lokalu powinien oczywiście zostać poinformowany o czasie montażu, który przewidujecie.

Dekoracje miejsca zaślubin – Miejcie na uwadze fakt, że miejsce, w którym się pobierzecie nie będzie prawdopodobnie dostępne 24 godziny na dobę. Dobrą praktyką będzie zorientowanie się, kto trzyma pieczę nad danym miejscem i ustalenie właśnie z tym człowiekiem czasu rozkładania dekoracji. Jeśli miejscem ślubu jest kościół, konieczne będzie uwzględnienie innych planowanych tego dnia nabożeństw.

Czas dostawy tortu – Ten rodzaj informacji jest szczególnie ważny z perspektywy lokalu, który przyjmie waszych gości weselnych. Zadbanie o tą kwestię pomoże wyznaczyć osobę odpowiedzialną za wszelkie kwestie związane z tortem, w tym także jego przechowywanie. Jeśli tort nie pochodzi z waszej sali weselnej, upewnijcie się, że był i będzie on dalej należycie przechowywany – nie chcecie zmagać się z grupowym zatruciem pokarmowym!

Dodatki, bukiety i butonierki – Jeśli butonierki i bukiety zostaną odebrane zbyt wcześnie, zachodzi ryzyko, że zwiędną. Odkładanie dostawy na ostatnią chwilę również nie jest najlepszym pomysłem. Najlepszą opiekę roślinom zapewni doświadczony i odpowiedzialny florysta.